Cílem bylo vyrobit pečetítko z polotovaru, protože je to levnější, než si to nechat vyrobit přes internet, a taky se naučím více o frézce. Začal jsem v Blendru protože jsem chtěl něco organického, neparametrického. Pro uspořádání inspirace využívám PureRef. Modeloval jsem v prostředí Sculpting, pak jsem ručně přes vzniklý model vytvořil low-poly verzi, protože jsem věděl, že další část procesu bude tím těžší, s čím více polygony budu pracovat.

Model jsem poté importoval do FreeCADu. Tam jsem převedl stl na objekt, a v prostředí Path jsem vytvořil G-code. Takhle řečeno to zní lehce, ale musel jsem stáhnout experimentální verzi, upravit kód a řešit další problémy (většina způsobena pythonem a pomlčkou (v-bit), komunita o chybě už ví, a pracuje na opravě)


G-code tedy už mám, ale teď potřebuji nějak upevnit pečetítko na frézce. Pro tyto účely jsem zbrousil šroub, aby se vešel do hliníkové extruze, ke které se vše na naší frézce montuje. Pak jsem vymodeloval ve FreeCADu čelisti, aby třením přichytily pečetítko ze strany, aby se nevytočilo ze šroubu.

Pro zvýšení tření jsem přidal mezeru, do které jsem přidal gumu (kterou jsem dostal na odběru krve). Pak už stačilo dát do frézky vrták (v-bit), zapnout, zkalibrovat ji, aby věděla, jak je pečetítko vodorovné a kde je střed, zkřížit prsty a pustit program (zas tak velká nejistota to nebyla, protože jsem ho už párkrát zkoušel na dřevu, ale bylo to poprvé, co jsem dělal do tvrdšího materiálu). Během frézování jsem chladil isopropylalkoholem, protože to byla nejbližší věc ve střičce, a doufal jsem, že to má dost vysoké odparné teplo na ochlazení vrtáku.

Nakonec to dopadlo dobře, nemyslíte si?
